Fabio Quartararo győzelmével zárult a Dohai Nagydíj. A Moto3-ban az újonc Pedro Acosta a bokszutcából indulva tudott diadalmaskodni, míg a Moto2-ben Sam Lowes őrzi hibátlan mérlegét.
Moto3
A tegnapi napon összesen hét pilótát sújtottak szabálytalanság miatt azzal, hogy a bokszutcából voltak kénytelenek rajtolni. Köztük volt az újonc Pedro Acosta, aki a szezonnyitót a második helyen zárta. A 2004. májusában született pilóta a futam felére ért fel a mezőnyhöz, aztán nem túlzás azt mondani, hogy csodát tett. A fiatal motoros aztán a hajrában már az élmezőny végén haladt, majd kihasználta a többiek bakijait: előbb Jeremy Alcoba ütötte ki John McPhee-t majd az előző heti nyertes Jaume Masia hagyta el a pályát és lett végül csak kilencedik. Acosta végül az utolsó körben az élre állt és végül nagy csatában élete első győzelmét aratta. Ez történelmi tett volt, ugyanis korábban még senki nem nyert a bokszból indulva versenyt. A bajnokságot vezető Acosta mögött Darryn Binder, illetve a dobogóra hosszú idő után visszatérő Niccolo Antonelli végzett.
1 | Pedro ACOSTA | Red Bull KTM Ajo | 38'22.430 |
2 | Darryn BINDER | Petronas Sprinta Racing | +0.039 |
3 | Niccolò ANTONELLI | Avintia Esponsorama Moto3 | +0.482 |
4 | Andrea MIGNO | Rivacold Snipers Team | +0.514 |
5 | Kaito TOBA | CIP Green Power | +0.651 |
6 | Izan GUEVARA | GASGAS Gaviota Aspar Team | +0.708 |
Moto2
Sam Lowes az előző héten a pole pozícióból indulva győzött és a korábbi Supersport-világbajnok ezúttal is megszerezte az első rajtrácsot. A brit pilóta a rajtot azonban elrontotta és Marco Bezzechi néhány percig az élre állt. Lowes ezután visszavette a vezetést, olasz riválisát viszont Remy Gardner és Raul Fernandez is leelőzte. Gardner a futam végén felért Lowes mögé, ám közel azonos tempót motoroztak és így nem került sor előzésre. Lowes végül másodszor is nyert idén Katarban és maximális pontszámmal vezeti a bajnokságot. A két Ajo Motorsport-versenyző második-harmadik helyen jött be a célba Gardner-Fernandez sorrendben.
1 | Sam LOWES | Elf Marc VDS Racing Team | Kalex | 39'52.702 |
2 | Remy GARDNER | Red Bull KTM Ajo | Kalex | 0.190 |
3 | Raul FERNANDEZ | Red Bull KTM Ajo | Kalex | 3.371 |
4 | Marco BEZZECCHI | SKY Racing Team VR46 | Kalex | 6.789 |
5 | Ai OGURA | IDEMITSU Honda Team Asia | Kalex | 16.640 |
6 | Augusto FERNANDEZ | Elf Marc VDS Racing Team | Kalex |
MotoGP
Óriási meglepetéseket hozott az idény második királykategóriás versenyének időmérője: a pole-t Jorge Martin szerezte Johann Zarco előtt, míg Valentino Rossi csak a 21. rajtkockába kvalifikálta magát. A két Pramac Ducati kilőtt a startnál, mögéjük viszont kisebb szenzációt keltve Aleix Espargaro jött fel az Aprilliával, míg a negyedik pozícióban a szintén remekül startoló Miguel Oliveira állt. A két Suzuki az első körben már ötödik-hatodik volt, Alex Rins pedig a következő percekben több előzést is bemutatott, Zarcót azonabn nem tudta sokáig maga mögött tartani. A két gyári Ducati és két gyári Yamaha megbújt a mezőnyben a futam elején, ám az első kilenc között alig két másodperc volt a különbség.
Féltávnál Martin vezetett Zarco és Rins mögött, a negyedik-ötödök helyre viszont feljött Francesco Bagnaia és Jack Miller. Utóbbi Joan Mirrel vívott és a regnáló világbajnok egy kemény manőverrel az ausztrál elé került, aki az egyenesben válaszként direkt nekiment vetélytársának. Mindketten hátracsúsztak, ám meglepő módon Millert nem büntették a futam során az ütközésért. A Ducati pilótája ezért feltehetőleg később valami büntetést kaphat majd, most "csak" azzal kellett szembesülnie, hogy elvesztette esélyét a győzelemre.
Mikor a hajrá elkezdődött, három Ducati állt az élen ám Bagnaia mellett elment Fabio Quartararo. A Yamaha francia tehetsége ezzel nem elégedett meg és előbb Zarcót majd négy körrel a vége előtt a végig élen motorozó Martint is maga mögé utasította. A 21 éves pilóta végül magabiztosan aratta első győzelmét gyári színekben, összességében pedig negyedik alkalommal diadalmaskodott a legnagyobbak között.
A második helyért Johann Zarco és Jorge Martin óriási csatát vívott, végül előbbi jött ki győztesen a csatából és így 1954 után állt ismét két francia motoros egyszerre dobogóra. Alex Rins lett a negyedik megelőzve Maverick Vinalest, Francesco Bagnaiát és Joan Mirt. Brad Binder egy nyolcadik pozíciót hozott a KTM-nek Jack Miller és Aleix Espargaro előtt. Enea Bastianini megint pontot szerzett Franco Morbidelli és a két gyári Honda (Pol Espargaro és Stefan Bradl) előtt. A pontszerzők sorát Miguel Oliveira zárta. Valentino Rossi élete egyik legrosszabb hétvégéjét a 16. helyen zárta,két pozícióval a féltestvére Luca Marini előtt.
1. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 42'23.997 |
2. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | +1.457 |
3. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | +1.500 |
4. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +2.088 |
5. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +2.110 |
6. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | +2.642 |
7. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +4.868 |
8. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +4.979 |
9. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | +5.365 |
10. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +5.382 |
11. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | +5.550 |
12. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +5.787 |
13. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +6.063 |
14. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | +6.453 |
15. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +8.928 |
16. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +14.246 |
17. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +16.241 |
18. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | +16.472 |
19. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +16.779 |
20. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +38.775 |